Kvaliteetne õppematerjal

Lugemispäeviku kanne nr 2

Avatud kursuste ja õppematerjalide platvormid on kasvavas trendis, mille tõttu kasutajale tekitavad umbusaldust nende sobivus ja kasutamiskvaliteet, mis on õppija jaoks oluline. Seetõttu on välja töötatud erinevad mõõdikud selle hindamiseks.

Quality Evaluation of Open Educational Resources“ käsitleb kahte peamist uurimusküsimust:

  1. kuidas hinnata avatud õppematerjali kvaliteeti?
  2. kuidas hindamiskvaliteedi kasutamisega suunata õppijaid ja materjali autoreid?

Iga digitaalse õppevara autor peaks lähtuma materjali kogumi osadest:

  1. kursuse planeerimine
  2. sisu /temaatika
  3. hindamisvahendid

Tundub ju väga lihtne. Digitaalse õppevara kursuse raames rühmatööna valisime oma grupiga raalmõtlesime algõpetus algklassidele ja asusime looma oma e-õppevara, mis on lõpuks piisavalt kvaliteetne, et meie kogum võiks olla e-koolikoti õppevaramus. Pean ütlema, et sinnani, kuni sa ei hinda oma õppematerjali vastavate mõõdikute järgi, ongi lihtne. Hindamismudeli mõõdikute järgi oma loodud õppematerjali hindamisel alles näed, mida pead muutma ja mis on üldse puudu.

Avatud hariduse õppematerjali 3 hindamiskriteeriumi lähtekohta:

  1. sisu ülesehitus
  2. õppekava sisu
  3. enesekontroll

Uuringus osalenud ekspertgrupiga läbi viidud kvaliteedi hindamise tulemus õppematerjalide olulisuse järjekorras:

  1. sisu ülesehitus
  2. enesekontroll
  3. õppekava sisu

Uurimustöös olid kvaliteedimõõdikud väga detailselt kavandatud .

Lisan siia uurimustööst koondtabeli väljavõtte.

Artiklit lugedes pidin ma vaatama järele, mis on SlideWiki, kuna autorid rakendasid väljavalitud mõõdikuid selles keskkonnas. Õppijal aitab leida kvaliteetne digiõppematerjal avalike kvaliteediaruannete raportite järgi. Ei ole varem sellest keskkonnnast teadlik olnud ja väga vabandan õppejõudude eest, kui sellest on siiski kursuse loengutest räägitud ja olen lihtsalt salvestamata jätnud. Kahjuks ebaõnnestus Slidewiki-s konto loomine, oleksin tahtnud näha, kas ma suudan kvaliteetse õppematerjali leida.

Kokkuvõtteks ütlen, et loetud artikkel andis mulle häid juhiseid meie rühamtöö hindamismudeli koostamiseks ja juhiseid oma digitaalse õppevara kvaliteetsemaks muutmiseks.

References

Elias M., Oelen A., Tavakoli M., Kismihok G., Auer S. (2020) Quality Evaluation of Open Educational Resources. In: Alario-Hoyos C., Rodríguez-Triana M.J., Scheffel M., Arnedillo-Sánchez I., Dennerlein S.M. (eds) Addressing Global Challenges and Quality Education. EC-TEL 2020. Lecture Notes in Computer Science, vol 12315. Springer, Cham. https://doi-org.ezproxy.tlu.ee/10.1007/978-3-030-57717-9_36

Leave a comment